Több tényező befolyásolja, hogy egy kifejezésre adott weboldal hányadik helyen szerepel a keresőben, de ezek közül 3 tekinthető a legfontosabbnak. Tekintsük át tehát, hogy melyek ezek az alap tényezők, és mik az ismérveik!
Ez biztosítja, hogy az oldalt indexálni tudja az algoritmus, ezáltal pedig értelmezni tudja az on-page keresőoptimalizálási elemeket rajta.
Az alábbi technikai beállításokat érdemes már az elején átbeszélni a webfejlesztővel, mert hiányuk nem tesz jót a rangsorolásunknak a Google találati listáján: a weboldal és a képek mérete, a képek fájlnevei, SSL beállítása, URL-ek kialakítása, canonical tag beállítása, 404-es oldal beállítása.
- On-page (tartalmi) keresőoptimalizálás
Ez a saját weboldalunk tartalmára és optimalizáltságára vonatkozik. Az alábbi elemek optimalizálására kell törekedni egy weboldal esetén: elsődleges kulcsszó, oldal címe, weboldal URL-je, címsorok, meta leírás, képek címe, maga a tartalom.
- Off-page keresőoptimalizálás
Azokat a tevékenységeket tartalmazza, amelyek ugyan az oldalunkon kívül történnek, de mégis hatással vannak rá. Minél több hiteles hivatkozásunk van más oldalaktól, annál jobb rangsorolást fogunk elérni a Google keresőben.